16 Ekim 2023

HALAY

epeyce uzun bir zaman önce bloğumu daha aktif kullanıyordum ve ilgiyle takip ediliyordum. orada halayla ilgili bir yazı yazmıştım. bu görünür de basit bir yazı gibi görünüyordu ama bu konuyu bilincimin süzgecinden geçirmiş bir fikirden yola çıkarak yazmıştım.

fikir, halayın insanları birleştirme gücüydü. halay daha çok doğu kökenli bir 

dans olarak bilinir ve ben hayatımda sadece bir kere halay çekmiş biriyim. ama olaya 

daha çok dışardan bakan biri olarak, toplumun direkt içinde bulunduğu için objektif 

bakamadığı şeylere daha başka bir açıdan bakabiliyorum. 

o zamanlar ses tonunun titreşim gücüyle ilgili bir yazı okumuştum. yazıda köprü 

üzerinden geçen bir askeri manganın ritmik ayak seslerinin bir köprüyü yıkacak güçte 

olduğundan bahsediliyordu. çok etkilenmiştim. işte halay da aynı onun gibi birşey. ortaya 

o birleşme, ritmik müzik ve hareketlerden öyle bir enerji çıkıyor ki. 

dün twitterda bir hashtag açılmıştı. çılgıncahalayçekelim diye. ben görünce gülümsedim. 

sonra okudum ve insanların böyle coşku uyandıran bir konuda oldukça olumsuz bir tavır 

sergilediklerini gördüm ve üzüldüm. o yazıdan sonra halay çok populer olmuştu ve 

toplumsal sınıfın sınırları aşmıştı. toplumun herkesiminden insan halay çekiyordu artık. 

son günlerde ki aşırı kutuplaşmayı üzülerek takip ediyorum ve diyorum ki;bizim halay 

çekmeye ihtiyacımız var. ayrıca bu titreşim insanda negatif elektrik diye birşey bırakmaz. 

bu da hepimizin ihtiyacı olan bir şey değil mi????

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder